Kostki obrazkowe (moje akurat nazywają się ,,Fantazyjne kostki,,), co to w ogóle jest ? Jak sama nazwa wskazuje, kostki te zamiast tradycyjnych nadruków z cyferkami mają nadruki z obrazkami, symbolami, emotkami w zależności od rodzaju zakupionych kostek. Bardzo fajne jest to, że kostki nie posiadają napisów i ,,sztywnego,, określenia symbolu, co pozwala nam na uruchomienie wyobraźni i dobrowolne określenie obrazka według własnych kryteriów.
Wariant 1 (podstawowy): Opowiedz mi historyjkę ......
Ulubiony wariant mojej córki, która kilka razy dziennie zadręcza mnie prośbami o opowiadaniu jej jakiejś historyjki. Wyczerpuje mi się już zapas tych znanych i tych, które muszę nazmyślać, dlatego i ja polubiłam te kostki, bo wspierają mnie w takich chwilach.
Po ustaleniu znaczeń symboli pierwszy gracz rzuca kostkami (można użyć wszystkich lub kilku z nich) i puszcza wodze fantazji, opowiadając historie na podstawie wskazanych rzutem symboli.Kolejność użycia symboli dobrowolna.Gracze opowiadają historie na zmianę. Na opowiadanie mamy 1 minutę i musimy użyć jak najwięcej, najlepiej wszystkie wylosowane symbole w opowiadaniu. Punktacja:
1 symbol = 1 punkt, wygrywa ten kto uzbiera najwięcej punktów.
Grając z młodszymi dziećmi zalecam pominąć limit czasowy, uzbroić się w cierpliwość i rozkoszować się komicznymi zazwyczaj opowieściami dzieci, które jak już puszczą wodze fantazji, to bez umiaru :)
Wariant 2: Sztafeta
Gra dla minimum 4 graczy. Dzielimy się na dwie drużyny i organizujemy historyjkową sztafetę, w ramach której na zmianę musimy kontynuować tą samą historię.
Przed rozpoczęciem gry ustalamy limit czasowy.
Wariant 3: Zmowa milczenia
Zasady i punktacja jak w wariancie 1, tylko tym razem opowiadając historię zamiast wypowiedzieć dany symbol musimy go pokazać gestami, bez użycia dźwięków.
Wariant 4: Skojarzenia
Można grać grupami lub w pojedynkę. Gramy 1 kostką,losujemy symbol i w ciągu 1 minuty podajemy jak największą liczbę skojarzeń z wylosowanym symbolem.
Wariant 5: Buuhhaa
Zasady i punktacja jak wariancie 1. Zmienia się tylko jedna rzecz, przeciwnik ustala nam kolejność użycia obrazków w historyjce.
Wariant 6: Igraszki językowe
Zasady i punktacja jak w wariancie podstawowym, tylko tą historyjkę opowiadamy w języku obcym :) Wariant mniej zaawansowany językowo polega na wypowiadaniu tylko symboli w języku obcym. Dla dobrej zabawy polecam przygotowanie opisu symboli w języku obcym, który brzmi dla was najzabawniej (nie musicie znać tego języka biegle, wystarczy poszukać tylko określeń symboli w tym języku).
Polecam ten wariant, naprawdę świetny ubaw :)
Wariant dobry dla nauczycieli języka obcego,kostki można wykorzystać jako pomoc dydaktyczną.
Wariant 7: Nauka symboli
Ten wariant jest przeznaczony głównie dla dzieci. Poprzez zabawę w rzucanie kostek uczymy dziecko nazywania symboli w języku ojczystym orz wybranym przez nas języku obcym. Świetna zabawa i nauka. Dorośli początkujący naukę języka obcego również mogą korzystać z tej formy gry dla powtórzenia sobie opanowanego już słownictwa.
Z mojej strony to na razie tyle. Więcej wariantów gry jeszcze nie wymyśliłam, co nie znaczy, że nie istniej więcej możliwości. Jak wspomniałam wcześniej te kostki dają nam nieograniczone możliwości rozwoju naszej wyobraźni.
Polecam tą grę wszystkim fanom dobrej zabawy.Gra nie zajmuje dużo miejsca i można zabrać ją ze sobą na dłuższą podróż, biwak, do znajomych czy na piknik w plenerze.
Takie kostki można stworzyć samemu, wykorzystując tradycyjne kostki od gry i nakleić na nie różne naklejki. Jeśli ktoś ma w domu starą, nieużywaną kostkę Rubika, może ją przerobić na takie właśnie kostki obrazkowe.
Rodzaje kostek dostępne na polskim rynku,np.
,,Story Cubes'' prod. Rebel - cena ok. 40 zł
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz