To ostatnio najczęściej używana przez nas gra planszowa, dlatego opisuję ją jako pierwszą. Grę otrzymała moja córka w prezencie na urodzinki od swojej cioci. Nigdy wcześniej nie mieliśmy styczności z tego typu grą, więc zaciekawieni zabraliśmy się do pierwszej rozgrywki. No i zrobiła na nas bardzo pozytywne wrażenie.
Gra zawiera:
104 kostki ponumerowane od 1 do 13 w czterech kolorach (czarny, czerwony, niebieski,pomarańczowy)
2 kostki oznaczone jako jokery
4 tabliczki służące jako stojaki do kostek
Kostki do gry wykonane są z trwałego i solidnego tworzywa. Cyfry są wyraźnie i widoczne, duża czcionka.
Bez obaw można je umyć pod bieżącą wodą, kiedy się pobrudzą albo po prostu z zamiarem odświeżenia.
Zasady gry są jasno i szczegółowo opisane w instrukcji dołączonej do pudełka. Nie będę się tu rozpisywać i przepisywać całej instrukcji, ponieważ nie ma to według mnie najmniejszego sensu.
Opiszę mniej więcej w najbardziej możliwym skrócie o co w ogóle chodzi w tej grze.
Gra przeznaczona jest dla 2 - 4 graczy, wiek;od 7 lat.
Uwagi
Początkowo polecam granie bez limitu czasowego, bynajmniej dwie pierwsze rozgrywki, do momentu kiedy wszyscy gracze oswoją się zasadami gry.
Limit czasowy dla gracza to 1 minuta. Gra na czas staje się ciekawsza i uwierzcie mi wtedy dopiero zaczynana się dobra zabawa.
Polecam grę ,,Rummikub,, , jest doskonała dla całej rodziny. Ćwiczy refleks, spostrzegawczość, a dzieciom pomaga w liczeniu i skupianiu się.
Bardzo chętnie zasiadamy wspólnie do stołu, żeby rozegrać kolejną emocjonującą rozgrywkę. Ta gra z pewnością szybko się nam nie znudzi.
Gra zawiera:
104 kostki ponumerowane od 1 do 13 w czterech kolorach (czarny, czerwony, niebieski,pomarańczowy)
2 kostki oznaczone jako jokery
4 tabliczki służące jako stojaki do kostek
Kostki do gry wykonane są z trwałego i solidnego tworzywa. Cyfry są wyraźnie i widoczne, duża czcionka.
Bez obaw można je umyć pod bieżącą wodą, kiedy się pobrudzą albo po prostu z zamiarem odświeżenia.
Zasady gry są jasno i szczegółowo opisane w instrukcji dołączonej do pudełka. Nie będę się tu rozpisywać i przepisywać całej instrukcji, ponieważ nie ma to według mnie najmniejszego sensu.
Opiszę mniej więcej w najbardziej możliwym skrócie o co w ogóle chodzi w tej grze.
Gra przeznaczona jest dla 2 - 4 graczy, wiek;od 7 lat.
Przygotowanie gry
Na samym początku gry najlepiej jest przygotować sobie ciemny materiałowy woreczek i umieścić w nim wszystkie klocki do gry, to będzie nasz bank kostek.Niestety producent nie umieścił w opakowaniu takiego gadżetu, co moim zdaniem jest bardzo praktyczne i znacznie ułatwia losowanie kostek.
Każdy gracz otrzymuje jedną tabliczkę i losuje 14
kostek,które układa na swojej tabliczce.
kostek,które układa na swojej tabliczce.
Następnie każdy z graczy losuje jedną kostkę z banku.Osoba z największą wartością rozpoczyna rozgrywkę, następne kolejne osoby, w kierunku ruchu wskazówek zegara. kości losowane do ustalenia kolejności wracają z powrotem do banku, na naszych tabliczkach ma się znajdować 14 kostek, które losowaliśmy wcześniej.
Układy
Gra polega na wykładaniu serii, bądź grup kostek.
Seria - przynajmniej trzy kolejne kości w jednym kolorze.
Grupa - trzy lub cztery kości z tą samą liczbą (w różnych barwach).
Kostki
Kości do gry są ponumerowane od 1 do 13 i występują w czterech kolorach.
Są też 2 jokery w dwóch kolorach, czerwony i czarny. Kolor jokera nie wpływa na rozgrywkę.
Rozpoczęcie gry
Każdy z graczy musi wykonać otwarcie, czyli wyłożenie grup i/lub serii, których suma wartości jest równa lub większa liczbie 30 lub 40 w zależności od zasad dołączonych do gry.
Wartość można ustalić na początku gry.
Manipulacja kostkami
Tutaj zaczyna się prawdziwa dobra zabawa i wytężanie naszych umysłów. Czas uruchomić szybkie myślenie i spostrzegawczość.
Gdy gracz dokonał otwarcia może brać udział w manipulacji kostkami. Co to znaczy,że teraz można dokładać swoje klocki do układów innych graczy i/lub budować swoje nowe.
Do manipulowania musi dołożyć przynajmniej jeden klocek.
Gdy nie ma możliwości manipulacji/ruchu, trzeba wylosować kostkę z banku, kolejka przechodzi na kolejnego gracza.
Jokery
Można zastąpić nimi każdą kość. Nie można rozdzielać serii i grup, w których jest joker.
Jokera w serii można zamienić na kość o tej samej wartości w danym kolorze serii, a jokera w grupie na kość o odpowiedniej wartości w brakującym kolorze.
Joker może być podmieniony wyłącznie kością posiadaną (w tym celu nie może być użyta kość ze stołu). Po manipulacjach należy pamiętać o zasadzie, że żadna z kości już wyłożonych nie może z powrotem trafić na tablicę żadnego z graczy. Jokera należy użyć w nowej serii bądź grupie w tym ruchu.
Koniec gry
Koniec gry następuje w momencie, w którym któryś z graczy oczyści swoją tabliczkę z kości lub kiedy w banku zabraknie kości.
Liczenie punktów
Gracz, który wygrał otrzymuję liczbę punktów równą sumie punktów na kościach przeciwników (joker liczony jest jako 30 punktów). Jeśli zabrakło kości w banku, to od tej sumy odejmuje punkty ze swoich kości. Przegrany otrzymuje punkty ujemne, równe sumie punktów na swojej tabliczce. Gdy zabrakło kości w banku, to dodatkowo dodaje się punkty zwycięzcy.
Uwagi
Początkowo polecam granie bez limitu czasowego, bynajmniej dwie pierwsze rozgrywki, do momentu kiedy wszyscy gracze oswoją się zasadami gry.
Limit czasowy dla gracza to 1 minuta. Gra na czas staje się ciekawsza i uwierzcie mi wtedy dopiero zaczynana się dobra zabawa.
Polecam grę ,,Rummikub,, , jest doskonała dla całej rodziny. Ćwiczy refleks, spostrzegawczość, a dzieciom pomaga w liczeniu i skupianiu się.
Bardzo chętnie zasiadamy wspólnie do stołu, żeby rozegrać kolejną emocjonującą rozgrywkę. Ta gra z pewnością szybko się nam nie znudzi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz